Melekyarim.CoM Aşk Sevgi Bayanlara Özel Erkeklere Özel Sağlık Bilgisi Ödev Rüya Tabirleri Paylaşım Platforumu
24 Mayıs 2012, 04:29:25 *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: Foruma üyelerimizin yazdığı mesajlar kontrolden geçmemektedir ve mesaj içeriğinden üye sorumludur. Mesajlarda Yasa Dışı İçerik Bildirimi Yapmak İstiyorsanız Lütfen melek.yarim@hotmail.com Adresine Mail Atınız

Forumumuz Linkler Dışında  Gizlenmiş değildir.
Üye Olmayan Ziyaretçilerimiz Bütün Forumu Görebilirler Fakat Yeni Konu Açamazlar ve Konulara Cevap Yazamazlar. Forumumuzu tam anlamıyla kullanabilmek İçin Üye Olmalısınız. Üyelik Ücretsizdir.

 

Sayfa: [1]   Aşağı git
  Yazdır  
Gönderen Konu: Önyargılar Bebeğin Anne Sütü Almasını Engelliyor'  (Okunma Sayısı 284 defa)
 
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
romantik aşik

Ziyaretçi

Durumum:

« : 02 Ekim 2007, 14:13:03 »

 
   Önyargılar bebeğin anne sütü almasını engelliyor'
 

ANKARA - Bebeklerin gelişiminde anne sütünün önemine dikkat çekmeyi amaçlayan Dünya Emzirme Haftası bugün başladı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Saadet Arsan, günümüzde 'emzirme engelleyici' olarak tanımlanabilecek birtakım faktörler nedeniyle bebeklerin yeterince anne sütü alamadığını açıkladı. Arsan, bu faktörlerin başında, annelerin ağır çalışma koşullarına maruz kalmaları ve orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki anneler arasında rastlanan 'ek gıdalara erken başlamanın gerekli olduğu, mamaların büyümeye katkı yaptığı' şeklindeki önyargıların geldiğini söyledi.
"Bir anne her iki memesini de yitirmemişse veya kanser ilaçları kullanmıyorsa bebeğine sütünü verememesi, hatta ikiz, üçüz sahibi annelerin bile sütünün yetmemesi söz konusu olamaz" diyen Arsan, ileride şeker, tansiyon gibi hastalıkların önlenmesi için altıncı aya kadar sadece anne sütü, altı aydan sonra ise iki yaşına kadar ek gıdaların yanında emzirmenin sürdürülmesi gerektiğini hatırlattı.
ABD'deki Ulusal Çocuk Sağlığı Enstitüsü'nde 773 prematüre bebek üzerinde yapılan çalışma da yoğun bakımdaki prematüre bebeklerin akıl sağlığının gelişmesi için, mümkün olduğu kadar, anne sütüyle beslenmesi gerektiği sonucuna vardı.

Logged
Sayfa: [1]   Yukarı git
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

|Site Map | Arşiv | Wap | Wap2 | Wap Forum | XML | Rss
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!
Bu Sayfa 0.205 Saniyede 20 Sorgu ile Oluşturuldu